Zahraničné študijné cesty sú skvelou možnosťou  zažiť kvalitnú architektúru. Zároveň sú jedným z najpopulárnejších  benefitov spolupráce architekta a developera a výborným teambuildingom. Ako kolektív sme už absolvovali mestá ako Ľubľana, Madrid, Rotterdam či  Viedeň. Naposledy naše kroky smerovali do Londýna. Práve tu sa  totiž každoročne koná Open House London, ktorý umožňuje

Obyvatelia, susedia, podnikatelia, ale i zástupcovia magistrátu sa na spoločnom susedskom stretnutí rozprávali o tom, ako by mala a mohla vyzerať Mickiewiczova ulica.   Mickiewička, ako domáci bežne nazývajú Mickiewiczovu ulicu, tvorí prirodzené pešie pokračovanie korza Obchodnej ulice. Túto úlohu však nemôže plniť kvôli extrémne rušnej doprave. Krátkou 300-metrovou ulicou denne prejde okolo

Centrum mesta nabralo po páde komunizmu druhý dych a stalo sa najlukratívnejšou časťou Bratislavy. V posledných rokoch však opäť stráca svoj lesk. Dôvody sú rôzne: verejné priestory sú zaplavené parkujúcimi autami, ulice, kedysi živé mestské priestory, sú ovládané tranzitnou automobilovou dopravou. Priorita áut pred chodcami a verejnou dopravou už presiahla akceptovateľnú hranicu. Výsledkom

Téma redukcie automobilovej dopravy a preferencie pešieho pohybu v meste sa stáva aktuálnou aj v Bratislave. Študenti 5. ročníka FA STU sa v rámci ateliérovej tvorby zamerali na riešenie zóny Mickiewiczovej ulice. Spolu s pedagógmi sa na príprave zadania a konzultáciách podieľali aj odborní garanti zadanej témy- architekti Tomáš Šebo,

Zadanie spočíva v preverení možností bývania v centre mesta, nie práve klasickým spôsobom. Komplex objektov Hurbanových kasární nachádzajúci sa v priamom centre Bratislavy, slúžil do 19. storočia dlhé roky armáde. V súčasnosti však prešiel pod správu umeleckej komunity, a to Slovenského Centra Dizajnu, ktorého záujem je objekt naplno využiť. Či už